Klasa 6


16th March 2020


1. Suject: Why don't we join in? - we are making suggestions.

Cele lekcji: Poznam wyrażenia, dzięki którym zaproponuję koledze swój pomysł.
Poćwiczę akceptowanie propozycji i ich odrzucanie.
Poćwiczę wymowę nowych wyrazów i intonację całych zdań.

Na co będę zwracać uwagę:
Zwróćcie szczególną uwagę na dwa zdania: Why don't we join in? oraz na: How about meeting at 9.30?
Widzicie różnicę?
Po wyrażeniu Why don't we... czasownik jest bez końcówki -ing.
Po wyrażeniu How about... czasownik ma końcówkę -ing.

Podręcznik strona 52.
1/52 - wysłuchaj nagrania: https://link.do/JCCn1
Przepisz zdania do zeszytu i przetłumacz je na język polski.
2/52 - nagranie: https://link.do/oYZyv
Przeczytaj dialog dwa razy na głos.
3/52 - znajdź w dialogu zdania o podobnym znaczeniu.

18th March 2020

2. Subject: The Weather.

Rozgrzewka: zagraj w grę, postaraj się zapamiętać jak najwięcej słówek, poprawiaj swoje wyniki, dąż do doskonałości. https://wordwall.net/play/903/907/814

Zadanie odrobinę trudniejsze: https://wordwall.net/play/903/907/399

Rozwiąż zadanie 3/35 w zeszycie ćwiczeń, przepisz odpowiedzi na komputerze i wyślij na adres: sylwiagryc@tlen.pl

19th March 2020

3. Subject: Self-Check 4. 

Cele lekcji: Powtórzę i utrwalę słówka z rozdziału 4.
Powtórzę i utrwalę wyrażanie przyszłości za pomocą will lub to be going to. 
Utrwalę wyrażenia, dzięki którym umówię się z kolegą/ koleżanką na spotkanie. 

Podręcznik, strona 56. 
Zadanie 1. Zacznij do tej listy słówek, przetłumacz je. Kliknij na link: https://link.do/N4SSu 
Wykonaj zadanie 1. Przepisz do zeszytu odpowiedzi - Nie przepisuj całych zdań.

Zadanie 3. Pamiętasz? 
→"Will" lub "won't" używamy gdy podejmujemy decyzję, gdy po prostu przewidujemy przyszłość, ale także po wyrażeniach: I think, I'm sure, I expect... itd - masz wszystko zapisane w zeszycie.

→ "to be going to" używamy, aby mówić o swoich zamiach i planach oraz gdy widzimy, że coś się zaraz wydarzy.

Wykonaj zadanie 3. Przepisz do zeszytu odpowiedzi i zastanów się dlaczego użyłeś danej konstrukcji. 
Zadanie 4. Napisz w zeszycie zdania - Co zaraz wydarzy się? What is going to happen?
Zadanie 5. - Przepisz do zeszytu odpowiedzi.

Które zadanie było dla ciebie najtrudniejsze? Nad czym jeszcze musisz popracować? Czy chcesz otrzymać dodatkowe gry i zadania online, żeby coś utrwalić?
Napisz do mnie sylwiagryc@tlen.pl

23rd March 2020

Drodzy uczniowie, zapraszam do wypełnienia krótkiej ankiety 



25th March 2020

Subject: Crime - vocabulary. 

Cele lekcji: Poznam słówka i wyrażenia związane z przestępczością!



Your student's book, page 57.
Go a link and learn new phrases.
(Kliknij na link i poznaj nowe wyrażenia.) 

https://quizlet.com/_88g5rz?x=1qqt&i=1fk4cz

Take a look at the pictures. Match the pictures and the phrases, listen and check.
(Połącz obrazki z wyrażeniami. Zapisz odpowiedzi w zeszycie. Wysłuchaj nagrania i sprawdż odpowiedzi)

Audio files: https://link.do/vZOXx

Go to the link again. Try to play a game, learn the phrases and words.
(Kliknij na link znowu. Spróbuj zagrać w gę i nauczyć się wyrażeń. Po lewej stronie, w menu wybierz rodzaj zadania, np, dopasowywanie, test, grawitacja.)

https://quizlet.com/_88g5rz?x=1qqt&i=1fk4cz


26th March 2020

Subject: Crime doesn't always pay. - we are reading a text.

Cele: Poznam śmieszne historie kryminalne :)
Poćwiczę czytanie ze zrozumieniem.

1. Go to the student's book, page 58.
2. Check these words - sprawdź znaczenie słówek w słowniczku na końcu książki.
3. Read the first text. Easy? Read again. What is it about?
4. Read the second text. Which story is funnier? Która historia jest zabawniejsza?
5. Ex. 3/59 - in your notebook write the answers to the questions. One word is enough.
W zeszycie napisz odpowiedzi do pytań z zadania 3/59. Wystarczy jedno słowo. 

Nagranie czytanki: https://link.do/tiz0o

6. Ex. 7/59 - listening. Wysłuchaj nagrania, ułóż obrazki w odpowiedniej kolejności, odpowiedzi zapisz w zeszycie.

Nagranie: https://link.do/BHcI0

Odpowiedzi do zadania 3 i 7 prześlij do mnie emailem. sylwiagryc@tlen.pl


30th March 2020

Subject; Zero conditional.

Dziś poznasz nowa konstrukcje gramatyczną. Zdania warunkowe - to znaczy wyrażające jakiś warunek. Zaczynamy od najprostszych (razem jest ich 4 rodzaje). Ten nasz nazywa się "Zerowy".

Po co nam te zdania?
Żeby powiedzieć, co się dzieje jeśli.... Np.
 Jeśli zmieszasz kolor niebieski i czerwony, otrzymasz fioletowy.
If you mix blue and red, you get purple.
If = Jeśli 
Używamy ich, aby mówić o rzeczach zawsze prawdziwych, o prawach przyrodniczych.

Niby nie takie trudne....
Najważniejsze jest, aby w obu częściach zdania użyć czasu Present Simple.
Czyli: I mix, You mix, ale She, He, It mixes!

Spróbujmy:
Ćwiczenia, strona 36. Zadanie 1.
Pomogę Wam:
1. Jeśli dodasz cukier do herbaty, będzie smakowała słodko. (Jakoś tak :))
Na początku piszemy If, przepisujemy pierwszą część zdania, a w drugiej części mamy it, czyli????
Do czasownika musimy dodać s! - tastes.

Spróbujcie rozwiązać to zadanie, jeśli będziecie mieć problemy, piszcie: sylwiagryc@tlen.pl


1st April 2020, 2nd April 2020

Subject: Happy April Fools Day!!!!


Zadanie 1. Znajdź w Internecie co to znaczy April Fools Day.

Zadanie 2.  Obejrzyj film. Film jest po angielsku. proponuje w ustawieniach włączyć automatyczne tłumaczenie na język polski, a potem je wyłączyć i posłuchać bez napisów.

Zadanie 3. Opowiedzcie rodzeństwu lub rodzicom o czym się dowiedzieliście oglądając film :)

FILM: https://www.youtube.com/watch?v=QE7HUkHdkW8

6th April 2020

Subject: The first conditional.


Zanim odetchniecie podczas świąt, pouczymy się gramatyki. Uwierzcie, dla mnie to tez nie jest proste.... Wolałabym uczyć Was w szkole. 

Ostatnio układaliśmy zdania używając "Zero Conditionals" - mówiliśmy o rzeczach zawsze prawdziwych, o prawach przyrodniczych.

Dziś będziemy opisywać naszą przyszłość. Do tego posłuży nam The First Conditional - Zdania warunkowe pierwszego typu.

Jeśli JUTRO kupię mleko, zrobię naleśniki. 
If I buy milk tomorrow, I will make pancakes.

Widzisz? Mówię o przyszłości. 
Pamiętasz? Czas przyszły tworzę dodając will, albo won't.
Jednak tu, w pierwszej części zdania nie dodałam will. Dlatego, że jest zasada, że po IF nie mogę użyć will. Mogę użyć czas Present Simple.

Ściągawka jest taka:

IF + Present Simple, WILL/ WON'T....

Zacznijmy od zadania 7/61 w podręczniku.
Mamy początki zdań, wszystkie zaczynają się od If...., czyli w drugiej części zdania musimy dodać will albo won't (w ostatnim zdaniu). Spróbuj napisać w zeszycie te zdania. 
Jestem pewna, że dasz radę!

Podobne zadanie jest w ćwiczeniach - 6/38. Spróbuj je wykonać. 


Dla chętnych: ćwiczenia str. 37; 5/38. 

Jeśli chcesz, żebym sprawdziła twoje zdania, wyślij je do mnie mailem na adres: sylwiagryc@tlen.pl.


8th April 2020 

Subject: Easter is coming!


Na pewno będziesz pomagać rodzicom w przygotowaniach do świąt.
Wybierz jedną potrawę (ciasto, a może sałatkę), pomóż ją przygotować, w zeszycie napisz po angielsku krótki przepis i listę składników.

Zrób zdjęcie potrawy i przepisu i wyślij na adres email: sylwiagryc@tlen.pl

Dopisz czy mogę umieścić zdjęcie na blogu.


15th April 2020


Jeśli jeszcze ktoś z Was nie zdążył wysłać do mnie potrawy i przepisu, jeszcze macie szansę na zdobycie "eleganckiej" oceny 😀

sylwiagryc@tlen.pl

16th April 2020

Subject: Grammar exercises.


Dzisiaj utrwalimy dwie konstrukcje, które ostatnio poznaliśmy:
- Zdania warunkowe typu ZERO,
- Zdania warunkowe typu PIERWSZEGO.

Przypomnijmy sobie:
Zdania warunkowe typu ZERO - używamy, aby mówić o rzeczach zawsze prawdziwych, o prawach przyrodniczych.


If + PRESENT SIMPLE......, PRESENT SIMPLE

Zdania warunkowe typu PIERWSZEGO - używamy, aby mówić o przyszłości.

If + PRESENT SIMPLE......, WILL/WON'T

Zadanie 1. Rozwiąż zadanie, potem spróbuj jeszcze raz i popraw swój wynik.

https://wordwall.net/play/1496/597/239


Zadanie 2. Rozwiąż zadanie, potem spróbuj jeszcze raz i popraw swój wynik.
Zapisz ułożone zdania w zeszycie.

https://wordwall.net/play/1496/943/506

GOOD LUCK😉


20th April 2020

Subject: Grammar exercises.

Dzisiaj uzupełniamy zaległości.

Jeśli już wszystko wykonałeś/ wykonałaś, posłuchaj piosenki.


22nd April 2020

Subject: Charities - Organizacje charytatywne.


Cele: Poznam trzy organizacje charytatywne w Wielkiej Brytanii.
Dowiem się jak młodzież pomaga tym organizacjom.



👍 Do you know these organisations?


I am sure you know them :) So you also help other people.

👍 Students' book, page 65.
Podręcznik, strona 65. 

👍Check these words.

volunteer - wolontariusz
disabled - niepełnosprawny
second-hand - używany
decent -  na dobrym poziomie
raise money - zbierać pieniądze
shape - kształt
homeless - bezdomny
donate - przekazać pieniądze
wisdom - mądrość

👍 Exercise 1.  Read and listen.

Listening: https://link.do/qULcK

👍Choose four new words from the text (not only from "Check these words") and write four sentences about you. Underline this word.
Wybierz cztery nowe słówka (nie tylko z tabelki "Check these words") i napisz cztery zdania o sobie.
Podkreśl to słówko.

Poproszę o zdjęcie zdań wysłane na email: sylwiagryc@tlen.pl

23rd April 2020

Subject: Vocabulary - unit 5.


Today we will work with The workbooks.
Dzisiaj popracujemy w ćwiczeniach.
Let's go to page 40. Exercise 1, 2 and 3/41.
If you don't understand, or don't remember the words, PLEASE write the meaning next to the word.
You can use my favorite dictionary: DIKI

Try to complete the task till Monday. Today You don't have to send your homework to me :)
Spróbuj wykonać zadanie do poniedziałku. Dziś nie musisz przysyłać mi pracy domowej :)

Have a nice weekend :) Waiting for rain.... 🙏

27th April 2020

Subject: Revision of unit 5.


cele: Powtórzę słownictwo z rozdziału 5.
Poznam programy do tworzenia gier.

Powtórzenie podzielimy na dwie części. Dzisiaj będzie pierwsza - związana ze słownictwem, a w środę postaramy się podsumować gramatykę - będzie to lekcja online.

Chciałabym, żebyście przygotowali grę opartą na słówkach.
Możecie użyć programów:
www.wordwall.net/pl - My favourite one :)
www.learningapps.org 
www.kahoot.com 
https://quizlet.com/plhttps://quizizz.com/
Są to darmowe programy.

Przygotuję, i co dalej?
Często po przygotowaniu gry, musimy znaleźć przycisk SHARE, albo Udostępnij. System wygeneruje link do zadania. Przyślij go do mnie (email: sylwiagryc@tlen.pl), a ja opublikuję na blogu - aby każdy mógł skorzystać.
Czekam na linki do 4 maja 2020.

Do zobaczenia online 29 kwietnia 2020 o godzinie 10.00. Czy możecie mieć pod ręką zeszyt, ćwiczenie i podręcznik....  Niestety, nasza lekcja nie odbyła się.

Spotykamy się w poniedziałek, 4 maja o godzinie 8.30.


4th May 2020

Our homework:





Tosia K.: https://wordwall.net/pl/resource/1814428 

Kinga:   https://wordwall.net/pl/resource/1827704  

Zuzia: https://wordwall.net/pl/resource/1843293



Emil: https://wordwall.net/pl/resource/1947175

6th May 2020

Subject: Bullies - we are reading a poem. 

Podręcznik, strona 66.
Dzisiaj przeczytamy wiersz.... Wiersz o ... właśnie, o czym?

Tytuł wiersza to "Bullies". Bully to znaczy znęcać się nad kimś słabszym, lub określa się tak osobę, która się znęca.


Przeczytaj wiersz. 

Słówka, które pozwolą wam zrozumieć lepiej sens wiersza są w zielonej tabelce Check these words. Przepisz je, proszę do zeszytu, tłumaczenie znajdziesz na końcu książki.

Posłuchaj nagrania: WIERSZ

How does Chloe feel about bullies?

Ex. 3/66
a) Mamy tu wymienione rady, które możemy dać osobie, której ktoś dokucza.
Czy rozumiesz wszystkie rady?
Przepisz je do zeszytu i postaraj się przetłumaczyć. 

b) Wykorzystaj rady z punktu a) i ułóż dwa zdania według wzoru: 
Powinieneś - You should......
Nie powinieneś - You shouldn't........

See you on Thursday at 9 o'clock!





21st May 2020


Subject: Greetings form the planet Earth.

Pozdrowienia z planety Ziemii.


Check these words:

Human – człowiek, ludzki

Launch - wystrzelić

Spacecraft – statek kosmiczny

Mission - misja

Transmit - przesyłać

Time capsule – kapsuła czasu

Message - wiadomość

Life form – forma życia

Represent - reprezentować

Species - gatunek

Desert island – bezludna wyspa

Outer space – przestrzeń kosmiczna







Komentarze

Prześlij komentarz