16th, 17th March 2020
Suject: Would you like to ... - we are making suggestions.Cele lekcji: Poznam wyrażenia, dzięki którym zaproponuję koledze wspólne spotkanie.
Poćwiczę akceptowanie propozycji i ich odrzucanie.
Poćwiczę wymowę nowych wyrazów i intonację całych zdań.
Na co będę zwracać uwagę: Postaraj się zapamiętać:
Would you like to go.... - Czy chciałbyś iść...?
How about going... - A może pójdziemy...?
Let's go! - Chodźmy!
Why don't we go...? - A może pójdziemy...?
Podręcznik strona 52:
1. wysłuchaj nagrania. https://link.do/sp5sE
2. Wykonaj zadanie 1,2,3/52.
3. Przeczytaj dialog dwa razy na głos, przepisz do zeszytu nowe słówka i wyrażenia i przetłumacz je.
17th, 18th March 2020
Subject: Revision of unit 4.
Cele lekcji: Powtórzę poznane w 4 rozdziale słówka i czas Past Simple.
Podręcznik strona 56. Powtórzenie materiału.
Przepisz odpowiedzi do zadań do zeszytu.
Rozwiąż zadanie ukryte pod linkiem: https://learningapps.org/watch?v=p0wv19tha20
Jeśli poprawnie rozwiążesz zadnie, otrzymasz hasło. Zapisz je w zeszycie.
Jeśli nie rozumiesz któregoś zadania, napisz do mnie: sylwiagryc@tlen.pl
20th March 2020
Subject: We are reading about Pinocchio.
Cele lekcji: Poznam historię Pinokia w języku angielskim.
Zagram o milion i sprawdzę swoją wiedzę!
Zeszyt ćwiczeń str. 34.
Przeczytaj tekst, wykorzystaj listę słówek: https://link.do/p5PWr
Zagraj o milion: https://learningapps.org/watch?v=pcvt4kqw220
Jeśli wygrasz grę, otrzymasz hasło.
Wpisz hasło do zeszytu.
Zeszyt ćwiczeń str. 35. uzupełnij email zad 4/35.
Przepisz go na komputerze i wyślij na adres email: sylwiagryc@tlen.pl.
Wykonaj zadanie 5/35.
Good luck!
Klucz odpowiedzi do powtórzenia ze strony 56. Kliknij na obrazek.
23rd, 24th March 2020
Drodzy uczniowie, zapraszam do wypełnienia krótkiej ankiety
24th, 25th March 2020
Subject: Chores. Obowiązki domowe.
Cele lekcji: Poznam, poćwiczę i nauczę się wyrażeń opisujących obowiązki domowe.
Podręcznik, strona 57.
Do you help your parents?Look at the pictures and listen to the audio: LISTENING
What do you do at home?
Now, I want you to learn a bit.
Zapraszam na stronę quizlet. Przygotowałam dla was fiszki z tej lekcji. Przepisz do zeszytu wyrażenia i ich tłumaczenie. Zagraj fiszkami w gry - możesz wybrać rodzaj gry w zakładkach po lewej stronie.
FISZKI ONLINE
Wykonaj zdanie 1a i 1b na stronie 40 w ćwiczeniach. W ćwiczeniu 1b. wykorzystaj słówka:
Dla chętnych: Przepisz zdania z ćwiczenia 1b na komputerze i wyślij do mnie na adres: sylwiagryc@tlen.pl.always - zawszesometimes - czasamiusually - zazwyczajoften - częstonever - nigdy
25th, 26th March 2020
Subejct: I have to study everyday.
Cele lekcji: Poznam czasownik have to i będę umiał go odmienić. Dowiem się jak tworzy się zdania przeczące. opowiem o swoich obowiązkach.
WAŻNE:
Sami wiecie... Spędzacie dużo czasu w domu, może z rodzicami... A rodzice, jak zwykle: zrób to, zrób tamto. Własnie tu przyda nam się czasownik have to - wyrażamy nasze obowiązki i konieczność.
Czasownika have to używamy, aby wyrazić konieczność lub obowiązek.
Ale uwaga, czasownik ten odmienia się tak jak inne czasowniki w czasie Present Simple:
I have to go ⇒ I don't have to go
You have to cook ⇒ You don't have to cook
She has to play ⇒ She doesn't have to play
He has to watch ⇒ he doesn't have to watch
It has to sleep ⇒ It doesn't have to sleep
We have to sing ⇒ We don't have to sing
You have to drink ⇒ You don't have to drink
They have to run ⇒ They don't have to run
Widzisz co się dzieje w zaprzeczeniach? Przy She, He, It - dodajemy doesn't have to - już nie ma has to, bo dodaliśmy doesn't.
Zaprzeczeń używamy, aby wyrazić brak konieczności lub zobowiązania.
Zadanie
Zeszyt ćwiczeń strona 37, zadanie 2. - Napisz co Brenda musi robić w domu, a czego nie musi robić. UWAGA! Brenda = She
Wykonaj to zadanie, a następnie napisz 7 zdań o sobie - Jakie masz obowiązki, a czego nie musisz robić?
Pracę domową wpisz tutaj: https://forms.gle/fqnEC4jvYQo8CqXQ7
27th March 2020 (5a, 5b) 30th March (5c)
Subject: We must learn English.
Cele lekcji: Poznam czasownik must i dowiem się jak poprawnie go używać.
Dowiem się jakie znaczenie ma mustn't.
Po dzisiejszej lekcji macie prawo powiedzieć: O co tu chodzi?
To normalne... Postaram się wszystko wytłumaczyć po polsku :)
We must learn English. - Musimy uczyć się języka angielskiego.
Okazuje się, że must znaczy musieć. Zdasz pytanie: A have to?
Otóż have to tez znaczy musieć. Ogólnie mówiąc: Oba mają prawie to samo znaczenie, ale inaczej tworzymy z nimi zdania.
Czasownik must nie odmienia się, czyli:
I must learn
You must go
She/ He/ It must play
We/ You/ They must cook
Druga i ostatnia ważna informacja na dziś to znaczenie czasownika mustn't.
Mustn't wyraża ZAKAZ!
You mustn't run! - Nie możesz biegać, bo to jest zabronione!Żeby lepiej zrozumieć czasownik must i mustn't wykonaj: w ćwiczeniach 3/37, w podręczniku 7/61.
Popatrz na tabelkę. Przepisz ja do zeszytu.
31st March 2020 (5a,5b), 3rd April 2020 (5c)
Subject: Smart cycling - Bezpieczna jazda na rowerze - We are reading a text.
Dziś mam dla Was bardzo przyjemny tekst o bezpiecznej jeździe na rowerze.Jestem przekonana, że znacie te zasady po polsku.
Zwróćcie uwagę na czasowniki:
must - musieć, mustn't - nie wolno, should - powinieneśDo dzieła:
1. Podręcznik, strona 62. Check these words - sprawdź znaczenie tych słówek w słowniczku.
2. Posłuchaj nagrania i przeczytaj tekst.
nagranie: https://link.do/QaucA
3. Wykonaj zadanie 3 i 4/62. - nie przepisuj zdań!
4. Wykonaj zadanie 5/62 - oto nagranie: https://link.do/mqUzN
THE END
1st April 2020 (5a, 5b, 5c)
Subject: Happy April Fools Day!!!!
Zadanie 1. Znajdź w Internecie co to znaczy April Fools Day.
Zadanie 2. Obejrzyj film. Film jest po angielsku. proponuje w ustawieniach włączyć automatyczne tłumaczenie na język polski.
Zadanie 3. Opowiedzcie rodzeństwu lub rodzicom o czym się dowiedzieliście oglądając film :)
3rd April 2020
Subject: Asking for information. Pytamy o informacje.
Dziś będziemy czytać dialog - w końcu nie gramatyka :)Podręcznik strona 64.
Zadanie 1. Wysłuchaj nagrania. Przetłumacz te zdania i wyrażenia i zapisz je w zeszycie.
Nagranie: https://link.do/gnIQN
Zadanie 2. Przeczytaj pytania umieszczone nad tekstem. Wysłuchaj nagrania i odpowiedz na nie.
Wysłuchaj nagrania jeszcze raz, ale tym razem, po każdym zdaniu włącz pauzę i postaraj się powtórzyć po lektorze całe zdanie.
Nagranie: https://link.do/6psad
Świetnie :)
Brawo:)
Zasługujesz na odpoczynek:)
6th April 2020 (5c) 7th April 2020 (5a,5b)
Subject: School rules around the world.
Dziś poznamy zasady panujące w szkołach w Wielkiej Brytanii i w Japonii. Myślisz, że mamy podobne zasady w Polsce?Zapoznaj się ze słówkami w zielonej tabelce check these words. Sprawdź ich znaczenie w słowniczku na końcu książki.
Przeczytaj tekst i wysłuchaj nagrania.
Nagranie: https://link.do/XjBD8
Widzisz zasady, których nie mamy w Polsce?
W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadanie 4/ 41. Jeśli są tu nowe słówka, przetłumacz je i zanotuj tłumaczenie obok słówka.
Jeśli będziesz mieć trudności, napisz do mnie: sylwiagryc@tlen.pl.
8th April 2020
Subject: Easter is coming!
Na pewno będziesz pomagać rodzicom w przygotowaniach do świąt.
Wybierz jedną potrawę (ciasto, a może sałatkę), pomóż ją przygotować, zapisz jakich składników użyliście, przetłumacz je na język angielski i zapisz w zeszycie.
Jeśli jest taka możliwość, zrób zdjęcie potrawy i listy składników i wyślij na adres email: sylwiagryc@tlen.pl
Dopisz czy mogę umieścić zdjęcie na blogu.
15th April 2020
Subject: My bike.
Dziś bardzo proste zadanie: będziemy słuchać rozmowy o rowerze.
Podręcznik, strona 63, zadanie 6.
Przeczytaj polecenie. Zapoznaj się z pytaniami i odpowiedziami.
Wysłuchaj nagrania:
NAGRANIE: https://link.do/Y1Mo6
Zapisz odpowiedzi w zeszycie i prześlij na adres email: sylwiagryc@tlen.pl
17th April 2020
Subject: Self check 5.
Cele: Powtórzę wiadomości z 5 rozdziału i rozwiążę próbną kartkówkę online.Podręcznik, strona 68.
Kochani, pod tym linkiem jest nasze powtórzenie z książki - Self check 5.
Jednocześnie jest to nasza próbna kartkówka.
Zadania z książki są przepisane do tego linku.
Prawdziwą (podobną) napiszemy na następnej lekcji.
Link do próbnej kartkówki: https://forms.gle/nm2h9nekxvLsqQTr6
GOOD LUCK!
p.s. Możesz podejść do próbnej kartkówki kilka razy, postaraj się zapamiętać jak najwięcej.
20th April (5c) 21th (5a, 5b)
Subject: Self check 5.
Dzisiaj nadrabiamy zaległości.
Czekam na Twoją próbną karkówkę.
Jeśli już wszystko zrobiłaś/ zrobiłeś, posłuchaj piosenki
22nd April 2020
Zanim zaczniemy lekcję, zapraszam na kartkówkę. Wykonaj ją do piątku, 24 kwietnia.
https://forms.gle/Yqd7xR9uoVDMGRhP8
Subject: Geographical features - elementy krajobrazu.
Cele:1. Poznajemy słówka.
2. Utrwalamy je grając w gry.
Podręcznik strona 69.
Prawda, że proste słówka? Jeśli w większości znasz ich znaczenie po polsku, skup się na pisowni i wymowie.
Zapisz słówka w zeszycie i przetłumacz je. Skorzystaj ze słowniczka na końcu podręcznika.
Posłuchaj nagrania dwa razy i powtarzaj słówka.
Nagranie: https://link.do/TbWto
Gra numer 1. Wpisz imię i nazwisko, możesz poprawić swój wynik i zagrać jeszcze raz....
https://wordwall.net/play/1639/999/231
Gra numer 2. Wpisz imię i nazwisko, możesz poprawić swój wynik i zagrać jeszcze raz....
https://wordwall.net/play/1640/274/391
P.S. Widzę Wasze wyniki, starajcie się zająć wysokie miejsce w ranking.
See you on Friday
24th April 2020
Subject: Island in the sun- czytamy tekst, środki transportu - poznajemy słownictwo.
Dzisiejsza lekcja odbędzie się w zupełnie innym miejscu. Kliknij na link i podążaj za poleceniami.
LINK: https://view.genial.ly/5ea1b329eebc9b0dbb160a9c/presentation-island
Praca domowa znajduje się na ostatnim slajdzie.
Good Luck!
27th April - 5c
28th April 5a, 5b
Subject: Online lesson.
HOMEWORK: 1,2/46 - ćwiczenia
PRZYMIOTNIKI
KRÓTKIE
|
DŁUGIE
|
-er
the…….. – est
|
more ……..
the most …………
|
Nice- nicer – the nicest
Small – smaller – the smallest
Long – longer – the longest
Short – shorter – the shortest
quiet - quieter - the quietest
THAN
|
More expensive, the most expensive
More dangerous, the most dangerous
More comfortable, the most comfortable
|
Jeśli przymiotnik ma jedną
sylabę, jedna samogłoska występuje między dwiema spółgłoskami:
Big – bigger – the biggest
Hot – hotter – the hottest
Thin – thinner – the
thinnest
|
|
Jeśli przymiotnik ma dwie
sylaby, ale zakończony jest na –y:
Happy – happier – the happiest
Lucky – luckier – the luckiest
Funny – funnier – the
funniest
|
NIEREGULARNE
Good
|
Better
|
the
best
|
Bad
- zły
|
worse
|
the
worst
|
Little
- mało
|
Less
- mniej
|
the
least - najmniej
|
Many
- dużo
Much
- dużo
|
More
- więcej
|
the
most - najwięcej
|
6th May 2020
Subject: Adjectives with TOO, VERY, REALLY.
Już kilka lekcji poświęciliśmy na przymiotniki. Dzisiaj będzie ciąg dalszy i odrobinę prościej.
Znacie słówko TOO. Ma kilka znaczeń. Może znaczyć TEŻ, np.:
I like English too.
Ja też lubię angielski.
W naszych zadaniach będziemy mieć inne tłumaczenie TOO - ZBYT, ZA BARDZO, np.
This jacket is too big.
Ta kurtka jest za duża.
Słowo VERY znaczy bardzo, a REALLY - na prawdę. Możemy tych słówek używać zamiennie.
My room is very/really colourful.
Mój pokój jest bardzo/ na prawdę kolorowy.
Czeka na nas zadanie 6 na stronie 73 w podręczniku.
Spróbuj w wolne miejsca wstawić słówka too/ very/ really.
Sprawdzimy to zadanie w piątek.
UWAGA!!!!Zmiana godzin lekcji
See you on FRIDAY.
5a - godzina 11.00
5b - godzina 12.30
5c - godzina 10.00
8th May 2020
13th May 2020
Subject: Adjectives - exercises.
Popatrz na obrazek. Wykorzystaj podane przymiotniki i porównaj samochody. Z każdym przymiotnikiem ułóż dwa zdania - jedno w stopniu wyższym, drugie w najwyższym. Pod obrazkiem znajduje się przykład.
Wykonaj tę pracę do piątku, 15 maja, ponieważ sprawdzimy zdania podczas lekcji online.
20th May 2020
Subject: Are you good at Geography?
Dzielniejszą lekcję podzieliłam na dwie części:
1. Próbna kartkówka.
2. Quiz o wiedzy geograficznej.
1. Pod tym linkiem czaka na Ciebie próbna kartkówka. Te prawdziwą napiszemy w piątek, podczas lekcji online. Pamiętaj, że próbną kartkówkę możesz powtarzać wiele razy. Spróbuj zrozumieć dlaczego dana odpowiedź jest prawidłowa.
2. Quiz. Podręcznik, strona 78.
Jak dobrze znasz się na geografii? Przeczytaj pytania. jeśli nie znasz odpowiedzi, znajdź je w Internecie i zapisz w zeszycie. Sprawdzimy to zadanie w piątek, na lekcji online.
GOOD LUCK :)
27th May 2020
Subject: Holidays.
Dzisiaj poznamy słownictwo związane z wakacjami! Juhu!
Podręcznik, strona 81. Przepisz słówka do zeszytu. Skorzystaj ze słowniczka, przetłumacz je.
W tabelce po lewej stronie mamy wypisane aktywności, które możemy wykonywać w wakacje.
Naszym zadaniem jest napisać co lubimy robić w wakacje, a czego nie lubimy. Ale UWAGA!!!!
Pamiętasz? Gdy mówimy, że lubimy cos robić, po czasowniku LIKE, drugi czasownik musi mieć końcówkę ING!!!!!
I
like I
don’t like |
taking |
sending |
|
buying |
|
going |
|
eating |
|
sunbathing |
|
swimming |
|
sitting |
|
playing |
W zeszycie napisz: I like ...... i wypisz z tabelki wszystkie czynności, które lubisz robisz.
napisz I don't like..... i wypisz czynności, których nie lubisz robić.
Np. I like sunbathing, sitting by the pool.......
I don't like taking photographs, .......
29th May 2020
1st June, 2nd June 2020
Subject: I am going to ... poznajemy nowa konstrukcję.
TO BE GOING TO – mieć zamiar
I am |
GOING TO |
swim |
You are |
drink coke |
|
She is |
dance |
|
He is |
play football |
|
It is |
rain - padać |
|
We are |
sing |
|
You are |
read |
|
They are |
watch TV |
Pytania – zamień miejscami
Are
they going to watch TV?
Zaprzeczenia
I am – I’m not
Are – aren’t
Is – isn’t
3rd June 2020
Subject: To be going to - ćwiczenia.
Zapraszam do zeszytu ćwiczeń.
Ćwiczenie 1/ 53.
Ułóż zdania o planach Richarda. Wszystkie będą zaczynały się od He.
Tam, gdzie jest haczyk - będzie zdanie twierdzące, czyli He is going to .....
Tam, gdzie jest jest krzyżyk - musi być zdanie przeczące, czyli He isn't going to ......
Ćwiczenie 2/53.
Musisz zastanowić się co wstawić do zdania: is going to / are going to. Jesli w nawiasie jest not: isn't going to / aren't going to. Następnie wstaw czasownik podany w nawiasie.
Ćwiczenie 3/53.
Wybierz poprawna formę a, b lub c.
Ćwiczenie 1/ 56
Połącz zdjęcie z rodzajem wypoczynku.
Wszystkie ćwiczenia wykonaj do piątku.
10th June 2020
Subject: My plans. Moje plany.
Ćwiczenia, strona 59. Zadanie 3. Odpowiedz na pytania dotyczące Twoich planów na wakacje. Użyj konstrukcji to be going to.
Ćwiczenia, strona 59, zadanie 5. Przetłumacz zdania na język polski.
15th June 2020
Subject: Words, words, words.
Jak dużo słówek pamiętasz? Podejmij wyzwanie i zagraj w grę. Sprawdź swoje miejsce w rankingu, postaraj się zdobyć lepszy i jeszcze lepszy wynik.
https://wordwall.net/play/2942/281/975
😂😂 Fajny króliczek proszę Pani
OdpowiedzUsuńno zacny muszę przyznać
Usuń:]
OdpowiedzUsuńSIEMA OSKINI
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuń