Klasa 5

16th, 17th March 2020

Suject: Would you like to ... - we are making suggestions.

Cele lekcji: Poznam wyrażenia, dzięki którym zaproponuję koledze wspólne spotkanie.
Poćwiczę akceptowanie propozycji i ich odrzucanie.
Poćwiczę wymowę nowych wyrazów i intonację całych zdań.

Na co będę zwracać uwagę: Postaraj się zapamiętać:

Would you like to go.... - Czy chciałbyś iść...?
How about going... - A może pójdziemy...?
Let's go! - Chodźmy!
Why don't we go...? - A może pójdziemy...?

Podręcznik strona 52:
1. wysłuchaj nagrania.  https://link.do/sp5sE
2. Wykonaj zadanie 1,2,3/52.
3. Przeczytaj dialog dwa razy na głos, przepisz do zeszytu nowe słówka i wyrażenia i przetłumacz je.


17th, 18th March 2020

Subject: Revision of unit 4.

Cele lekcji: Powtórzę poznane w 4 rozdziale słówka i czas Past Simple.

Podręcznik strona 56. Powtórzenie materiału.
Przepisz odpowiedzi do zadań do zeszytu. 
Rozwiąż zadanie ukryte pod linkiem: https://learningapps.org/watch?v=p0wv19tha20
Jeśli poprawnie rozwiążesz zadnie, otrzymasz hasło. Zapisz je w zeszycie.

Jeśli nie rozumiesz któregoś zadania, napisz do mnie: sylwiagryc@tlen.pl



20th March 2020


Subject: We are reading about Pinocchio.

Cele lekcji: Poznam historię Pinokia w języku angielskim. 
Zagram o milion i sprawdzę swoją wiedzę!

Zeszyt ćwiczeń str. 34. 
Przeczytaj tekst, wykorzystaj listę słówek: https://link.do/p5PWr
Jeśli wygrasz grę, otrzymasz hasło. 
Wpisz hasło do zeszytu.

Zeszyt ćwiczeń str. 35. uzupełnij email zad 4/35. 
Przepisz go na komputerze i wyślij na adres email: sylwiagryc@tlen.pl.
Wykonaj zadanie 5/35.

Good luck!



Klucz odpowiedzi do powtórzenia ze strony 56. Kliknij na obrazek. 


23rd, 24th March 2020

Drodzy uczniowie, zapraszam do wypełnienia krótkiej ankiety 



24th, 25th March 2020

Subject: Chores. Obowiązki domowe.


Cele lekcji: Poznam, poćwiczę i nauczę się wyrażeń opisujących obowiązki domowe.

Podręcznik, strona 57.
Do you help your parents?
What do you do at home?
Look at the pictures and listen to the audio: LISTENING

Now, I want you to learn a bit.
Zapraszam na stronę quizlet. Przygotowałam dla was fiszki z tej lekcji. Przepisz do zeszytu wyrażenia i ich tłumaczenie. Zagraj fiszkami w gry - możesz wybrać rodzaj gry w zakładkach po lewej stronie.
FISZKI ONLINE

Wykonaj zdanie 1a i 1b na stronie 40 w ćwiczeniach. W ćwiczeniu 1b. wykorzystaj słówka:
always - zawsze
sometimes - czasami
usually - zazwyczaj
often - często
never - nigdy
Dla chętnych: Przepisz zdania z ćwiczenia 1b na komputerze i wyślij do mnie na adres: sylwiagryc@tlen.pl.

25th, 26th March 2020

Subejct: I have to study everyday.

Cele lekcji: Poznam czasownik have to i będę umiał go odmienić. Dowiem się jak tworzy się zdania przeczące. opowiem o swoich obowiązkach. 

WAŻNE:
Sami wiecie... Spędzacie dużo czasu w domu, może z rodzicami... A rodzice, jak zwykle: zrób to, zrób tamto. Własnie tu przyda nam się czasownik have to - wyrażamy nasze obowiązki i konieczność. 

Czasownika have to używamy, aby wyrazić konieczność lub obowiązek.

Ale uwaga, czasownik ten odmienia się tak jak inne czasowniki w czasie Present Simple:
I have to go ⇒ I don't have to go
You have to cook ⇒ You don't have to cook
She has to play ⇒ She doesn't have to play
He has to watch ⇒ he doesn't have to watch
It has to sleep ⇒ It doesn't have to sleep
We have to sing ⇒ We don't have to sing
You have to drink ⇒ You don't have to drink
They have to run ⇒ They don't have to run

Widzisz co się dzieje w zaprzeczeniach? Przy She, He, It - dodajemy doesn't have to - już nie ma has to, bo dodaliśmy doesn't. 
Zaprzeczeń używamy, aby wyrazić brak konieczności lub zobowiązania.

Zadanie

Zeszyt ćwiczeń strona 37, zadanie 2. - Napisz co Brenda musi robić w domu, a czego nie musi robić. UWAGA! Brenda = She

Wykonaj to zadanie, a następnie napisz 7 zdań o sobie - Jakie masz obowiązki, a czego nie musisz robić? 
Pracę domową wpisz tutaj: https://forms.gle/fqnEC4jvYQo8CqXQ7


27th March 2020 (5a, 5b) 30th March (5c)

Subject: We must learn English.

Cele lekcji: Poznam czasownik must i dowiem się jak poprawnie go używać.
Dowiem się jakie znaczenie ma mustn't.

Po dzisiejszej lekcji macie prawo powiedzieć: O co tu chodzi?
To normalne... Postaram się wszystko wytłumaczyć po polsku :)
We must learn English. - Musimy uczyć się języka angielskiego.
Okazuje się, że must znaczy musieć. Zdasz pytanie: A have to?
Otóż have to tez znaczy musieć. Ogólnie mówiąc: Oba mają prawie to samo znaczenie, ale inaczej tworzymy z nimi zdania. 
Czasownik must nie odmienia się, czyli:
I must learn 
You must go
She/ He/ It must play 
We/ You/ They must cook

Druga i ostatnia ważna informacja na dziś to znaczenie czasownika mustn't.
Mustn't wyraża ZAKAZ!
You mustn't run! - Nie możesz biegać, bo to jest zabronione!
Żeby lepiej zrozumieć czasownik must i mustn't wykonaj: w ćwiczeniach 3/37, w podręczniku 7/61.


Popatrz na tabelkę. Przepisz ja do zeszytu.





31st March 2020 (5a,5b), 3rd April 2020 (5c)


Subject: Smart cycling - Bezpieczna jazda na rowerze - We are reading a text.

Dziś mam dla Was bardzo przyjemny tekst o bezpiecznej jeździe na rowerze.
Jestem przekonana, że znacie te zasady po polsku.
Zwróćcie uwagę na czasowniki: 
 must - musieć, mustn't - nie wolno, should - powinieneś
 Do dzieła:
1. Podręcznik, strona 62. Check these words - sprawdź znaczenie tych słówek w słowniczku.
2. Posłuchaj nagrania i przeczytaj tekst.
nagranie: https://link.do/QaucA
3. Wykonaj zadanie 3 i 4/62. - nie przepisuj zdań!
4. Wykonaj zadanie 5/62 - oto nagranie: https://link.do/mqUzN

THE END


1st April 2020 (5a, 5b, 5c)

Subject: Happy April Fools Day!!!!


Zadanie 1. Znajdź w Internecie co to znaczy April Fools Day.

Zadanie 2.  Obejrzyj film. Film jest po angielsku. proponuje w ustawieniach włączyć automatyczne tłumaczenie na język polski.

Zadanie 3. Opowiedzcie rodzeństwu lub rodzicom o czym się dowiedzieliście oglądając film :)




3rd April 2020

Subject: Asking for information. Pytamy o informacje.

Dziś będziemy czytać dialog - w końcu nie gramatyka :)

Podręcznik strona 64.
Zadanie 1. Wysłuchaj nagrania. Przetłumacz te zdania i wyrażenia i zapisz je w zeszycie.

Nagranie: https://link.do/gnIQN

Zadanie 2. Przeczytaj pytania umieszczone nad tekstem. Wysłuchaj nagrania i odpowiedz na nie.

Wysłuchaj nagrania jeszcze raz, ale tym razem, po każdym zdaniu włącz pauzę i postaraj się powtórzyć po lektorze całe zdanie.
Nagranie: https://link.do/6psad

Świetnie :)

Brawo:)

Zasługujesz na odpoczynek:)

6th April 2020 (5c) 7th April 2020 (5a,5b)

Subject: School rules around the world.

Dziś poznamy zasady panujące w szkołach w Wielkiej Brytanii i w Japonii. Myślisz, że mamy podobne zasady w Polsce?

Zapoznaj się ze słówkami w zielonej tabelce check these words. Sprawdź ich znaczenie w słowniczku na końcu książki.
Przeczytaj tekst i wysłuchaj nagrania.

Nagranie: https://link.do/XjBD8

Widzisz zasady, których nie mamy w Polsce?

W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadanie 4/ 41. Jeśli są tu nowe słówka, przetłumacz je i zanotuj tłumaczenie obok słówka.

Jeśli będziesz mieć trudności, napisz do mnie: sylwiagryc@tlen.pl.


8th April 2020 

Subject: Easter is coming!


Na pewno będziesz pomagać rodzicom w przygotowaniach do świąt.
Wybierz jedną potrawę (ciasto, a może sałatkę), pomóż ją przygotować, zapisz jakich składników użyliście, przetłumacz je na język angielski i zapisz w zeszycie.

Jeśli jest taka możliwość, zrób zdjęcie potrawy i listy składników i wyślij na adres email: sylwiagryc@tlen.pl

Dopisz czy mogę umieścić zdjęcie na blogu.

15th April 2020

Subject: My bike.

Dziś bardzo proste zadanie: będziemy słuchać rozmowy o rowerze. 

Podręcznik, strona 63, zadanie 6.
Przeczytaj polecenie. Zapoznaj się z pytaniami i odpowiedziami.
Wysłuchaj nagrania:

Zapisz odpowiedzi w zeszycie i prześlij na adres email: sylwiagryc@tlen.pl





17th April 2020

Subject: Self check 5.

Cele: Powtórzę wiadomości z 5 rozdziału i rozwiążę próbną kartkówkę online.

Podręcznik, strona 68.

Kochani, pod tym linkiem jest nasze powtórzenie z książki - Self check 5.
Jednocześnie jest to nasza próbna kartkówka.
Zadania z książki są przepisane do tego linku.

Prawdziwą (podobną) napiszemy na następnej lekcji.

Link do próbnej kartkówki: https://forms.gle/nm2h9nekxvLsqQTr6

GOOD LUCK!

p.s. Możesz podejść do próbnej kartkówki kilka razy, postaraj się zapamiętać jak najwięcej.

20th April (5c) 21th (5a, 5b)

Subject: Self check 5.

Dzisiaj nadrabiamy zaległości. 
Czekam na Twoją próbną karkówkę.
Jeśli już wszystko zrobiłaś/ zrobiłeś, posłuchaj piosenki 




22nd April 2020

Zanim zaczniemy lekcję, zapraszam na kartkówkę. Wykonaj ją do piątku, 24 kwietnia.
https://forms.gle/Yqd7xR9uoVDMGRhP8

Subject: Geographical features - elementy krajobrazu.

Cele:
1. Poznajemy słówka.
2. Utrwalamy je grając w gry.


Podręcznik strona 69.
Prawda, że proste słówka? Jeśli w większości znasz ich znaczenie po polsku, skup się na pisowni i wymowie.
Zapisz słówka w zeszycie i przetłumacz je. Skorzystaj ze słowniczka na końcu podręcznika.

Posłuchaj nagrania dwa razy i powtarzaj słówka.
Nagranie: https://link.do/TbWto

Gra numer 1. Wpisz imię i nazwisko, możesz poprawić swój wynik i zagrać jeszcze raz....

https://wordwall.net/play/1639/999/231

Gra numer 2. Wpisz imię i nazwisko, możesz poprawić swój wynik i zagrać jeszcze raz....

https://wordwall.net/play/1640/274/391

P.S. Widzę Wasze wyniki, starajcie się zająć wysokie miejsce w ranking.

See you on Friday

24th April 2020

Subject: Island in the sun- czytamy tekst, środki transportu - poznajemy słownictwo.


Dzisiejsza lekcja odbędzie się w zupełnie innym miejscu. Kliknij na link i podążaj za poleceniami.

LINK: https://view.genial.ly/5ea1b329eebc9b0dbb160a9c/presentation-island

Bitmoji Image

Praca domowa znajduje się na ostatnim slajdzie.
Good Luck!

27th April - 5c
28th April 5a, 5b

Subject: Online lesson. 

HOMEWORK: 1,2/46 - ćwiczenia

PRZYMIOTNIKI
KRÓTKIE
DŁUGIE
-er
the…….. – est
more ……..
the most …………
Nice- nicer – the nicest
Small – smaller – the smallest
Long – longer – the longest
Short – shorter – the shortest
quiet - quieter - the quietest
THAN
More expensive, the most expensive
More dangerous, the most dangerous
More comfortable, the most comfortable

Jeśli przymiotnik ma jedną sylabę, jedna samogłoska występuje między dwiema spółgłoskami:
Big – bigger – the biggest
Hot – hotter – the hottest
Thin – thinner – the thinnest

Jeśli przymiotnik ma dwie sylaby, ale zakończony jest na –y:
Happy – happier – the happiest
Lucky – luckier – the luckiest
Funny – funnier – the funniest


NIEREGULARNE
Good
Better
the best
Bad - zły
worse
the worst
Little - mało
Less - mniej
the least - najmniej
Many - dużo
Much - dużo
More - więcej
the most - najwięcej


6th May 2020

Subject: Adjectives with TOO, VERY, REALLY.


Już kilka lekcji poświęciliśmy na przymiotniki. Dzisiaj będzie ciąg dalszy i odrobinę prościej.

Znacie słówko TOO. Ma kilka znaczeń. Może znaczyć TEŻ, np.:
I like English too. 
Ja też lubię angielski.

W naszych zadaniach będziemy mieć inne tłumaczenie TOO - ZBYT, ZA BARDZO, np.
This jacket is too big.
Ta kurtka jest za duża.

Słowo VERY znaczy bardzo, a REALLY - na prawdę. Możemy tych słówek używać zamiennie. 

My room is very/really colourful.
Mój pokój jest bardzo/ na prawdę kolorowy.

Czeka na nas zadanie 6 na stronie 73 w podręczniku.
Spróbuj w wolne miejsca wstawić słówka too/ very/ really.
ClientmojiOdpowiedzi zapisz w zeszycie.
Sprawdzimy to zadanie w piątek.

UWAGA!!!!Zmiana godzin lekcji

See you on FRIDAY.

5a - godzina 11.00
5b - godzina 12.30
5c - godzina 10.00





8th May 2020





13th May 2020

Subject: Adjectives - exercises.


Popatrz na obrazek. Wykorzystaj podane przymiotniki i porównaj samochody. Z każdym przymiotnikiem ułóż dwa zdania - jedno w stopniu wyższym, drugie w najwyższym. Pod obrazkiem znajduje się przykład.
Wykonaj tę pracę do piątku, 15 maja, ponieważ sprawdzimy zdania podczas lekcji online.




20th May 2020

Subject: Are you good at Geography?


Dzielniejszą lekcję podzieliłam na dwie części:

1. Próbna kartkówka.
2. Quiz o wiedzy geograficznej.

1. Pod tym linkiem czaka na Ciebie próbna kartkówka. Te prawdziwą napiszemy w piątek, podczas lekcji online. Pamiętaj, że próbną kartkówkę możesz powtarzać wiele razy. Spróbuj zrozumieć dlaczego dana odpowiedź jest prawidłowa. 


2. Quiz. Podręcznik, strona 78.

Jak dobrze znasz się na geografii? Przeczytaj pytania. jeśli nie znasz odpowiedzi, znajdź je w Internecie i zapisz w zeszycie. Sprawdzimy to zadanie w piątek, na lekcji online. 

GOOD LUCK :) 


27th May 2020

Subject: Holidays. 

Dzisiaj poznamy słownictwo związane z wakacjami! Juhu!

Podręcznik, strona 81. Przepisz słówka do zeszytu. Skorzystaj ze słowniczka, przetłumacz je.
W tabelce po lewej stronie mamy wypisane aktywności, które możemy wykonywać w wakacje.


Naszym zadaniem jest napisać co lubimy robić w wakacje, a czego nie lubimy. Ale UWAGA!!!!
Pamiętasz? Gdy mówimy, że lubimy cos robić, po czasowniku LIKE, drugi czasownik musi mieć końcówkę ING!!!!!

I like

I don’t like

taking

sending

buying

going

eating

sunbathing

swimming

sitting

playing


W zeszycie napisz: I like ...... i wypisz z tabelki wszystkie czynności, które lubisz robisz.
napisz I don't like..... i wypisz czynności, których nie lubisz robić.

Np. I like sunbathing, sitting by the pool.......
I don't like taking photographs, .......



29th May 2020




1st June, 2nd June 2020

Subject: I am going to ... poznajemy nowa konstrukcję.


 

TO BE GOING TO – mieć zamiar

I am

GOING TO

swim

You are

drink coke

She is

dance

He is

play football

It is

rain - padać

We are

sing

You are

read

They  are

watch TV

 

Pytania – zamień miejscami

Are they going to watch TV?

Zaprzeczenia

I am – I’m not

Are – aren’t

Is – isn’t 


3rd June 2020

Subject: To be going to - ćwiczenia.


Zapraszam do zeszytu ćwiczeń. 

Ćwiczenie 1/ 53. 
Ułóż zdania o planach Richarda. Wszystkie będą zaczynały się od He. 
Tam, gdzie jest haczyk - będzie zdanie twierdzące, czyli He is going to .....
Tam, gdzie jest jest krzyżyk - musi być zdanie przeczące, czyli He isn't going to ......

Ćwiczenie 2/53.
Musisz zastanowić się co wstawić do zdania: is going to / are going to. Jesli w nawiasie jest not: isn't going to / aren't going to. Następnie wstaw czasownik podany w nawiasie.

Ćwiczenie 3/53.
Wybierz poprawna formę a, b lub c.

Ćwiczenie 1/ 56
Połącz zdjęcie z rodzajem wypoczynku. 

Wszystkie ćwiczenia wykonaj do piątku. 

10th June 2020

Subject: My plans. Moje plany.


Ćwiczenia, strona 59. Zadanie 3. Odpowiedz na pytania dotyczące Twoich planów na wakacje. Użyj konstrukcji to be going to.

Ćwiczenia, strona 59, zadanie 5. Przetłumacz zdania na język polski. 

15th June 2020

Subject: Words, words, words.

Jak dużo słówek pamiętasz? Podejmij wyzwanie i zagraj w grę. Sprawdź swoje miejsce w rankingu, postaraj się zdobyć lepszy i jeszcze lepszy wynik. 

https://wordwall.net/play/2942/281/975






Komentarze

Prześlij komentarz