16th March 2020
Subject: Furniture - words, words, words.Cele lekcji: Przypomnę sobie i utrwalę słówka związane z meblami.
Zadanie 1. Rozwiąż prosty test - słówka związane z meblami.
Kliknij w link, wpisz swoje imię i nazwisko, rozwiąż test, sprawdź swoje miejsce w rankingu. Powodzenia.
https://wordwall.net/play/897/021/816
Zadanie 2.
Zagraj w grę: https://learningapps.org/watch?v=p4ati5sd520
17th, 18th March 2020
Subject: Are you home alone? - Czytamy tekst o insektach.
Cele lekcji: Poznam nazwy owadów, które można spotkać w domu - brrrr.
Dowiem się gdzie można znaleźć karaluchy, pająki i korniki. Czy jest dla nas jakiś ratunek?
Podręcznik strona 50:
1. Przepisz do zeszytu nazwy zwierząt i przetłumacz je. Link do nagrania: https://link.do/laVno
2. Przepisz do zeszytu i przetłumacz nowe słówka - Check these words.
3. Dwa razy przeczytaj tekst. Nagranie: https://link.do/7SUnX
3. Zad. 3/51 - przepisz do zeszytu prawdziwe zdania.
20th March 2020
Subject: My room.
Cele lekcji: Przeczytam "prawie" idealny opis pokoju!
Utrwalę słowa związane z domem.
Wysłucham prawie idealnego opisu. Będę dobrze się bawił!
1. Gra - uzupełnianie luk.
Zanim zaczniesz grę, przypomnij sobie co znaczą słówka: in, on, next to, behind, in front of, between, some, any. Znasz je wszystkie? Do dzieła: Gra: My room Jeśli poprawnie wykonasz zadanie, otrzymasz hasło, wpisz je do zeszytu.
2. Szalona mieszkanka starego zamku w Anglii opisała swój pokój i przesyła Wam swoją wiadomość.
Wysłuchajcie starszej pani My room link ładuję się chwilkę, ale warto poczekać.
3. Wysłuchaj nagrania jeszcze raz i jeszcze raz. Spróbuj narysować ten pokój. Jeśli nie rozumiesz któregoś słowa, napisz w komentarzu.
Dla chętnych: zrób zdjęcie rysunku i poproś rodziców, żeby pomogli Ci wysłać do mnie mailem na adres sylwiagryc@tlen.pl.
Cele lekcji: Przeczytam "prawie" idealny opis pokoju!
Utrwalę słowa związane z domem.
Wysłucham prawie idealnego opisu. Będę dobrze się bawił!
1. Gra - uzupełnianie luk.
Zanim zaczniesz grę, przypomnij sobie co znaczą słówka: in, on, next to, behind, in front of, between, some, any. Znasz je wszystkie? Do dzieła: Gra: My room Jeśli poprawnie wykonasz zadanie, otrzymasz hasło, wpisz je do zeszytu.
2. Szalona mieszkanka starego zamku w Anglii opisała swój pokój i przesyła Wam swoją wiadomość.
Wysłuchajcie starszej pani My room link ładuję się chwilkę, ale warto poczekać.
3. Wysłuchaj nagrania jeszcze raz i jeszcze raz. Spróbuj narysować ten pokój. Jeśli nie rozumiesz któregoś słowa, napisz w komentarzu.
Dla chętnych: zrób zdjęcie rysunku i poproś rodziców, żeby pomogli Ci wysłać do mnie mailem na adres sylwiagryc@tlen.pl.
Your pictures!
23rd March 2020
Drodzy uczniowie, zapraszam do wypełnienia krótkiej ankiety
24th March 2020, 25th March 2020
Subject: Ordinal numbers. Liczebniki porządkowe.
Cele lekcji: Dowiem się dlaczego, gdy podajemy datę w języku
angielskim, dodajemy do liczby dwie literki.
O co chodzi z tymi liczebnikami porządkowymi?
Już wiesz, ze na każdej lekcji zadaję pytanie: What’s the
date today?
Chórem odpowiadacie: Seven January.
Ja kręcę głową, bo coś nie pasuje. Ktoś woła: SEVENTH.
I zgadza się. Po polsku też nie mówimy: „Siedem stycznia”,
ale „Siódmy stycznia”.
Dziś „uporządkujemy” sobie wszystkie liczebniki porządkowe i
nauczymy się je tworzyć.
Na początek, piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=jOUdGf8oVc8
A teraz zasady:
✍3 pierwsze liczebniki są wyjątkowe
i należy nauczyć się ich na pamięć.
Zawsze są poprzedzone przedimkiem
określonym the
ZAPISZ W ZESZYCIE
1 one
|
the first
|
2 two
|
the second
|
3 three
|
the third
|
👉Liczebniki porządkowe 4 do 19 tworzy
się przez dodanie przyrostka -th do liczebników głównych (końcówka -ve jest
zamieniana na -f)
WYBIERZ
PIĘĆ LICZEBNIKÓW I ZAPISZ JE W ZESZYCIE
|
|
4 four
|
the
fourth
|
5 five
|
the fifth !
|
7
seven
|
the
seventh
|
9 nine
|
the
ninth
|
11
eleven
|
the
eleventh
|
12
twelve
|
the twelfth
|
15
fifteen
|
the
fifteenth
|
19
nineteen
|
the
nineteenth
|
👍 Liczebniki porządkowe pełnych dziesiątek
tworzymy przez zastąpienie końcówki -y końcówką -i oraz dodanie samogłoski -e
przed przyrostkiem -th
|
|
20
twenty
|
twentieth
|
30
thirty
|
thirtieth
|
👏 W liczebnikach porządkowych wielocyfrowych
od 21 tylko ostatnia cyfra przybiera formę liczebnika porządkowego.
|
|
21
twenty one
|
twenty-first
|
22
twenty two
|
twenty-second
|
Otwórz podręcznik na stronie 53. Zadanie 3.
link do nagrania: https://link.do/QmXFthttps://link.do/QmXFt
Zagraj w grę: GRA Jeśli poprawnie rozwiążesz zadanie, otrzymasz hasło. Wpisz je do zeszytu.
25th March 2020
Subject: Self-Check 4.
Cele lekcji: Powtórzę i utrwalę: słownictwo związane z domem, konstrukcję there is, there are, przyimki miejsca.
Nauczę się rozwiązywać test online!
Kliknij na link - jest tam próbna kartkówka, przygotowana na podstawie ćwiczeń z powtórzenia.
Spróbuj rozwiązać kartkówkę. Nie masz ograniczenia czasu, więc możesz spokojnie się zastanowić nad odpowiedziami.
POWODZENIA!
https://forms.gle/okcDePoWEjocNfND8
Kliknij na link - jest tam próbna kartkówka, przygotowana na podstawie ćwiczeń z powtórzenia.
Spróbuj rozwiązać kartkówkę. Nie masz ograniczenia czasu, więc możesz spokojnie się zastanowić nad odpowiedziami.
POWODZENIA!
https://forms.gle/okcDePoWEjocNfND8
27th March 2020
Subject: There is, There are....
To nasza ostatnia lekcja w rozdziale 4.
Dziś napiszemy kartkówkę online.
Pamiętaj, masz nieograniczony czas. Przeczytaj, pomyśl, zaznacz.
Postaraj się rozwiązać kartkówkę do poniedziałku.
Jeśli będziesz miał trudności, albo problemy, poproś rodziców, aby napisali do mnie: sylwiagryc@tlen.pl
30th March 2020
Subject: My family - words, words, words.
Cele: Poznam, a raczej przypomnę sobie słówka związane z rodziną.
Nauczę się opisywać kto jest kim :) w rodzinie.
1. Słowniczek. Podręcznik strona 57. Żeby ułatwić wam życie przetłumaczyłam wszystkie słówka.
Proponuję przepisać do zeszytu nowe słówka. Czyli sam/ sama zadecyduj, które słówko jest nowe, trudniejsze - przepisz je.
2. Zwróć uwagę na dwa zupełnie nowe słówka: nephew i niece. Czy rozumiesz kto to jest bratanek, albo siostrzenica? Jest to zadanie numer 1: Zapytaj starsze osoby o znaczenie tych słów, spróbuj w swojej rodzinie znaleźć czyjegoś bratanka, albo siostrzenicę :)
3. Jak mogę opisać swoją rodzinę?
's
Kojarzycie jak pisze się McDonald's? Też ma 's na końcu. Chodzi o to, że restauracja jest czyja?
Pana McDonalda. W ten sposób będziemy mówić o rodzinie. O mojej córce powiem:
Rozumiecie?
Wiem, to nie jest takie proste. Dlatego będziemy to ćwiczyć po powrocie do szkoły.
4. Teraz zapraszam do ćwiczeń. Kliknij na link, jeśli poprawnie rozwiążesz zadanie, otrzymasz hasło.
https://learningapps.org/watch?v=pckp4s85j20
5. Hasło wpisz tutaj: Ten link jednak nie działa.... Hmmm
Zapiszcie hasło w zeszycie i koniecznie przeczytajcie je swojej mamie :)
Zadanie 1. Znajdź w Internecie co to znaczy April Fools Day.
Zadanie 2. Obejrzyj film. Film jest po angielsku. proponuje w ustawieniach włączyć automatyczne tłumaczenie na język polski.
Zadanie 3. Opowiedzcie rodzeństwu lub rodzicom o czym się dowiedzieliście oglądając film :)
FILM: https://www.youtube.com/watch?v=QE7HUkHdkW8
Cele lekcji: Poznam przymiotniki, dużo przymiotników! Nauczę się korzystać z fiszek ONLINE!
Jak fajnie się złożyło, że na języku polskim tez poznajecie przymiotniki :)
Podręcznik strona 59. Wiem, wszyscy patrzą na stronę 58 - na tekst o Flinstonach. Poczekajcie, w poniedziałek przeczytamy ten tekst. Dziś popatrzcie na stronę 59.
Zadanie 4. Popatrz na obrazki. Oto przymiotniki, których dziś się nauczymy. Zaczynamy od nagrania. Powtórz po lektorze słówka i postaraj się odgadnąć ich znaczenie po polsku.
Nagranie: https://link.do/WVBxE
A teraz czas na naukę. zapraszam do programu z fiszkami online:
https://quizlet.com/_89s8ul?x=1jqt&i=1fk4cz
Na stronie masz przygotowane fiszki z naszymi przymiotnikami.
Kliknij na fiszkę, zobaczysz tłumaczenie.
Na dole strony masz listę słówek, tłumaczenie i poprawną wymowę, po kliknięciu na głośniczek.
Na górze, po lewej stronie jest menu. Wybierz po kolei: Ucz się, Pisanie itd. (Te funkcje sa dostepne po zalogowaniu. Nie musicie się logować, poćwiczcie na grach.)
Potem wybierz sobie grę. Polecam grawitację :)
Jak Wam się podoba taka nauka?
Zadanie 5/59 - ułóż zdania z rozsypanych wyrazów i zapisz je w zeszycie.
Kliknij na link i postaraj się ułożyć obrazek, na którym umieszczone są słówka związane ze Świętami Wielkanocnymi. Zapisz te słówka w zeszycie.
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0f651e511864
Zadanie dla chętnych: Narysuj kartkę świąteczną z napisem Happy Easter!
Jeśli Wasi rodzice znajdą chwilkę, zróbcie zdjęcie kartki i wyślijcie na mój adres: sylwiagryc@tlen.pl. Dopiszcie czy mogę umieścić zdjęcie na blogu :)
sylwiagryc@tlen.pl
Podręcznik strona 60.
Spójrz na zadanie 4. Polecenie jest takie: Popatrz na rysunek dnia Kevina. Kółko podzielone jest na trzy części:
Zadanie - połącz wyrażenia z numerkami i zapisz odpowiedzi w zeszycie, np. 1 - get up early
Zadanie - Przeczytaj mój opis dnia:
Zadanie - Wyobraź sobie, że nie ma korona wirusa, że nasz dzień wygląda normalnie. Na podstawie mojego opisu, napisz trzy zdania o swoim dniu.
Jeśli chcesz, abym sprawdziła Twoje zdania, poproś rodziców, żeby zrobili zdjęcie tej pracy domowej i wyślijcie na mój adres: sylwiagryc@tlen.pl
Ann is Sylwia's daughter.
Sylwia is Ann's mum.
Ania jest Sylwii córką.
Sylwia jest Ani mamą.
Rozumiecie?
Wiem, to nie jest takie proste. Dlatego będziemy to ćwiczyć po powrocie do szkoły.
4. Teraz zapraszam do ćwiczeń. Kliknij na link, jeśli poprawnie rozwiążesz zadanie, otrzymasz hasło.
https://learningapps.org/watch?v=pckp4s85j20
5. Hasło wpisz tutaj: Ten link jednak nie działa.... Hmmm
Zapiszcie hasło w zeszycie i koniecznie przeczytajcie je swojej mamie :)
31st March (4a), 1st April 2020 (4b)
Subject: Happy April Fools Day!!!!
Zadanie 1. Znajdź w Internecie co to znaczy April Fools Day.
Zadanie 2. Obejrzyj film. Film jest po angielsku. proponuje w ustawieniach włączyć automatyczne tłumaczenie na język polski.
Zadanie 3. Opowiedzcie rodzeństwu lub rodzicom o czym się dowiedzieliście oglądając film :)
FILM: https://www.youtube.com/watch?v=QE7HUkHdkW8
3rd April 2020
Subject: Character Adjectives. Przymiotniki opisujące charakter.
Jak fajnie się złożyło, że na języku polskim tez poznajecie przymiotniki :)
Podręcznik strona 59. Wiem, wszyscy patrzą na stronę 58 - na tekst o Flinstonach. Poczekajcie, w poniedziałek przeczytamy ten tekst. Dziś popatrzcie na stronę 59.
Zadanie 4. Popatrz na obrazki. Oto przymiotniki, których dziś się nauczymy. Zaczynamy od nagrania. Powtórz po lektorze słówka i postaraj się odgadnąć ich znaczenie po polsku.
Nagranie: https://link.do/WVBxE
A teraz czas na naukę. zapraszam do programu z fiszkami online:
https://quizlet.com/_89s8ul?x=1jqt&i=1fk4cz
Na stronie masz przygotowane fiszki z naszymi przymiotnikami.
Kliknij na fiszkę, zobaczysz tłumaczenie.
Na dole strony masz listę słówek, tłumaczenie i poprawną wymowę, po kliknięciu na głośniczek.
Na górze, po lewej stronie jest menu. Wybierz po kolei: Ucz się, Pisanie itd. (Te funkcje sa dostepne po zalogowaniu. Nie musicie się logować, poćwiczcie na grach.)
Potem wybierz sobie grę. Polecam grawitację :)
Jak Wam się podoba taka nauka?
Zadanie 5/59 - ułóż zdania z rozsypanych wyrazów i zapisz je w zeszycie.
6th April 2020
Subject: The Flintstones. We are reading a text.
Cele lekcji: Poznam ciekawe postacie z filmu Flintstonowie.
Podręcznik, strona 58.
Podręcznik, strona 58.
Zanim zaczniemy czytać tekst, zapoznaj się ze słówkami z zielonej tabelki Check these words.
Żeby Wam odrobinę ułatwić życie, napisałam tłumaczenie tych słówek:
wear – nosić
|
skins – skóry
|
cute – słodki,
uroczy
|
housework – prace w domu
|
noisy –
hałaśliwy
|
club – maczuga
|
funny – zabawny
|
stone – kamień
|
bowling – gra w
kręgle
|
golf – golf
|
billiards –
bilard
|
serious – poważny
|
angry – zły na kogoś
|
lazy – leniwy
|
clever – sprytny
|
machines – maszyny
|
bark – szczekać
|
fair – jasny
|
qui et – cichy
|
silly – niemądry
|
drums – bębny
|
strong – silny
|
vacuum cleaner – odkurzacz
|
NIE PRZEPISUJ tych słówek.
Wysłuchaj nagrania i przeczytaj tekst.
NAGRANIE: https://link.do/aGPGM
Zapraszam do zabawy. Ułóż słowa, aby powstały poprawne zdania:
Postaraj się zdobyć pierwsze miejsce w rankingu :)
7th April 2020 (4a) 8th April 2020 (4b)
Subject: Easter is coming!
Ułóż puzzle. Serio, serio!Kliknij na link i postaraj się ułożyć obrazek, na którym umieszczone są słówka związane ze Świętami Wielkanocnymi. Zapisz te słówka w zeszycie.
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0f651e511864
Zadanie dla chętnych: Narysuj kartkę świąteczną z napisem Happy Easter!
Jeśli Wasi rodzice znajdą chwilkę, zróbcie zdjęcie kartki i wyślijcie na mój adres: sylwiagryc@tlen.pl. Dopiszcie czy mogę umieścić zdjęcie na blogu :)
15th April 2020 (4b)
Jeśli jeszcze ktoś z Was nie zdążył wysłać do mnie kartki Happy Easter, jeszcze macie szansę na zdobycie "eleganckiej" oceny 😀sylwiagryc@tlen.pl
17th April 2020
Subject: My day.
Cele: Poznam wyrażenia, dzięki którym opiszę swój dzień.Podręcznik strona 60.
Spójrz na zadanie 4. Polecenie jest takie: Popatrz na rysunek dnia Kevina. Kółko podzielone jest na trzy części:
in the morning - ranoPod kółkiem mamy listę wyrażeń. naszym zadaniem jest połączyć wyrażenia z numerkami na kółku.
in the afternoon - po południu
in the evening - wieczorem
get up early - wstawać rano
have dinner - jeść kolację
watch TV - oglądać telewizję
have lunch - jeść lunch, obiad
play computer games - tego nie muszę tłumaczyć....
have breakfast - jeść śniadanie
go to bed - iść spać
do homework - odrabiać lekcje
go to the fitness club - iść do klubu fitness
go to school - iść do szkoły
meet my friends - spotykać przyjaciół
Zadanie - połącz wyrażenia z numerkami i zapisz odpowiedzi w zeszycie, np. 1 - get up early
Zadanie - Przeczytaj mój opis dnia:
In the morning I get up early and I have breakfast.
In the afternoon I meet my friends and I watch TV.
In the evening I have dinner and I go to bed.
Zadanie - Wyobraź sobie, że nie ma korona wirusa, że nasz dzień wygląda normalnie. Na podstawie mojego opisu, napisz trzy zdania o swoim dniu.
Jeśli chcesz, abym sprawdziła Twoje zdania, poproś rodziców, żeby zrobili zdjęcie tej pracy domowej i wyślijcie na mój adres: sylwiagryc@tlen.pl
20th April 2020
Subject: My day.
Dzisiaj uzupełniamy zaległości i kończymy ostatnią lekcję.
21st April 2020 (4a)
22nd April 2020 (4b)
Subject: Present Simple - positive sentences.
Cele: Dowiem się jak tworzyć zdania twierdzące w czasie Present Simple.
Nauczę się kiedy do czasownika muszę dodać końcówkę -s, a kiedy -es.
Będę pracować na plakacie interaktywnym!
Zagram w grę!
Kliknij na link, poznaj tajemnice ukryte pod różnymi obrazkami. Wysłuchaj nagrania, zagraj w grę.
24th April 2020
Subject: Present Simple - Zdania twierdzące.
Dzisiaj utrwalimy ostatnią lekcję.
Nauczyliśmy się, że w trzeciej osobie liczby pojedynczej, czyli przy SHE/HE/IT do czasownika dodajemy -s lub -es.
I cook - she cooksI watch- he watches
Poćwiczmy dodawanie tych końcówek. Chodźmy do ćwiczeń, strona 38, zadanie 4.
Mamy tu czasowniki, które musimy podzielić na trzy grupy:
- tylko dodaję -s,
- dodaję -es,
- zabieram y i dodaję -ies.
Spróbujcie wykonać to ćwiczenie. jeśli nie pamiętacie zasad, zajrzyjcie do ostatniej lekcji, albo do książki - 1/60.
W poniedziałek umieszczę tu klucz i każdy będzie mógł sobie sprawdzić.
Zadanie 5. Musimy przeczytać zdanie i zastanowić się, czy dodaję końcówkę do czasownika, czy nie.
jak to zrobić?
PAMIĘTAJ: dodaję przy She, He, It.
Zdanie 2. Martin = He - dodaję? tak. Co dodaję? czasownik kończy się na -sh - O.K., czyli dodaję -es.
Martin washes....
Przeczytaj i uzupełnij resztę zdań, wiem, że dasz radę.
Zadanie 6. Jest ciut dłuższe... Damy radę? Damy....
Podpowiem Wam w trzecim punkcie. Zdanie jest takie: She and her brother - Ona i jej brat - Czyli która osoba? Oni - They - czyli nie dodaję końcówki.
Spróbujcie.
GOOD LUCK!
27th April 2020
Klucz odpowiedzi do zadań z ćwiczeń.
4/38-s: starts, plays, gives, uses, works, visits, walks, gets, says, talks
-es: finishes, watches, does, teaches, washes, kisses
-ies: tidies, carries, studies, tries
5/38
2. lives
|
6. cycle
|
3. works
|
7.swims
|
4. drink
|
8. finish
|
5. go
|
6/38
1. gets up
|
8. goes
|
2. starts
|
9. has
|
3. catch
|
10. does
|
4. lasts
|
11. watches
|
5. start
|
12. plays
|
6. has
|
13.like
|
7. continuous
|
14. goes
|
Subject: My favourite singer.
Na dzisiejszą lekcję zapraszam TU:
Praca domowa jest na ostatnim slajdzie.
👍Do zobaczenia online:
Klasa 4a - 28.04., wtorek, godz. 11.30
Klasa 4b - 29.04, środa, godz. 9.00
Nasze lekcje online:
Poniedziałek, 4 maja 2020:
4b - godzina 9.30
4a - godzina 10.30
5th May 2020 (4a)
6th May 2020 (4b)
Subject: Family riddles.
Dzisiaj pobawimy się w zgadywanki :) Na stronie 67 w podręczniku znajdują się zagadki związane z rodziną.
1. Przeczytaj i spróbuj odgadnąć o kogo chodzi. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
2. Ułóż swoją zagadkę. Wiem, że dasz radę! Kilka zagadek odczytamy na lekcji online w piątek.
UWAGA! Zmiana godzin lekcji online!
Piątek, 8 maja 2020:
4a - godzina 8.30
4b - godzina 12.00
8th May 2020
Subject: Present Simple - questions and negatives.
Czas Present Simple
+
|
?
|
-
|
|||||
I
|
play
|
Do
|
I
|
play
|
I
|
don’t
|
play
|
You
|
you
|
You
|
|||||
She
|
plays
|
Does
|
she
|
She
|
doesn’t
|
||
He
|
he
|
He
|
|||||
It
|
it
|
It
|
|||||
We
|
play
|
Do
|
we
|
We
|
don’t
|
||
You
|
you
|
You
|
|||||
They
|
they
|
They
|
12th May 2020 (4a)
13th May 2020 (4b)
Subject: Do/ does, don't doesn't.
Zapraszam do zabawy. Przygotowałam dla Ciebie gry, ale zanim zaczniesz zabawę, spójrz na tabelkę na górze.
Kiedy używamy DOES, a kiedy DO?
Kiedy używamy DOESN"T, a kiedy DON"T?
Zagraj w gry kilka razy, postaraj się zrozumieć, która odpowiedź jest prawidłowa.
Na rozwiązanie zadań pod linkami masz czas do piątku, 15 maja, do godziny 8.00.Powodzenia.
Kliknij na linki:
20th May 2020
Subject: Revision of unit 5.
CZĘŚĆ 1.
Przepisz do zeszytu dni tygodnia i miesiące.
CZĘŚĆ 2.
Dzisiaj przygotujesz się do kartkówki, którą zapowiedziałam na piątek.
Oto link z próbną kartkówką. Jest tam 20 zdań. Pamiętaj, że próbną kartkówkę możesz powtórzyć kilka razy.
Link do próbnej kartkówki: https://forms.gle/SLEarZKkXCZVwv6s9
27th May 2020
Subject: The animal kingdom. - Poznajemy zwierzęta.
Podręcznik strona 69.
1. Przerysuj do zeszytu tabelkę i uzupełnij ją nazwami zwierząt ze strony 69.
Przy każdym zwierzątku napisz tłumaczenie na język polski.
2. W ćwiczeniach uzupełnij krzyżówkę - zad. 1a/48.
Domestic Animals (living on a farm) – domowe zwierzęta,
które mieszkają na farmie |
Wild animals – dzikie zwierzęta |
Pets (living in your house/ garden) – zwierzątka domowe, które mieszkają w domu
lub w ogrodzie |
|
|
|
See you on Friday.
29th May 2020
Online lesson.
1st of June 2020
Subject: Describing animals.
3rd JUNE 2020
Subject: I always help my mum.
Dzisiaj poznamy słówka, dzięki którym powiemy jak często coś robimy. Nazywają się one przysłówki częstotliwości. Oto te słówka, przepisz je do zeszytu:
always - zawszeusually - zazwyczajoften - częstosometimes - czasaminever - nigdy
Postaraj się ich nauczyć. Zrób fiszki, kilka razy zagraj fiszkami. Jestem pewna, że szybko zapamiętasz ich znaczenie.
Zasada jest taka, że w zdaniu słówka te występują przed czasownikiem. Przepisz do zeszytu:
He always walks to school.She never eats meat.
Widzisz? walks - to czasownik, czyli always wstawiłam przed tym czasownikiem. Proste, nie?
Jest jeden wyjątek - czasownik BYĆ - słówka te będą po tym czasowniku. Przepisz do zeszytu:
I am always hungry.She is sometimes friendly.
Praca domowa:
1. Ćwiczenia, strona 45, zadanie 3. Uzupełnij zdania tak, aby zdania były prawdziwe o Tobie.
2. ćwiczenia strona 49, zadanie 6. - zwierzęta.
W piątek, 6 czerwca będzie kartkówka:zwierzęta strona 69, słówka zad. 4/71.
Słówka na kartkówkę macie w zeszycie przetłumaczone. Poniżej są zdjęcia z podręcznika.
10th June 2020
Subject: Asking questions - zadajemy pytania.
Zapamiętaj słówka, które pomogą nam tworzyć pytania. Zapisz w zeszycie:
Who |
Kto |
What |
Co |
When |
Kiedy |
Where |
Gdzie |
Why |
Dlaczego |
What time |
O której godzinie |
How |
Jak |
How many |
Ile |
How long |
Jak długo |
How often |
Jak często |
Wykonaj zadanie: przetłumacz pytania na język polski i połącz je z odpowiedziami. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Super. Bardzo lubię te lekcje języka angielskiego. Przyjemnie się uczyć.
OdpowiedzUsuńBardzo mi miło :) Dziękuję :)
Usuńbardzo fajne ale chce już mieć lekcje normalnie w szkole.
OdpowiedzUsuńJa też ;(
UsuńTo samo :(
OdpowiedzUsuńmam pytanie odnośnie zadania 6/38
OdpowiedzUsuńczasownika last w czwartym zdaniu , dlaczego jest w trzeciej formie , skoro
w zdaniu jest napisane , że their journey , bo nie rozumiem do końca
Dziękuję Za Pomoc
Już tłumaczę. Their journey lasts- ich podróż trwa - czyli "to trwa" - "it lasts".
UsuńDo czasownika last - trwać, musimy dodać "s", ponieważ zamiast "their journey" możemy wstawić "it". Myślę, że zmyliło nas tu słówko "their" - ich.
Proszę pani co jest napisane z boku
Usuń