Klasa 4

16th March 2020

Subject: Furniture - words, words, words.

Cele lekcji: Przypomnę sobie i utrwalę słówka związane z meblami.


Zadanie 1. Rozwiąż prosty test - słówka związane z meblami.
Kliknij w link, wpisz swoje imię i nazwisko, rozwiąż test, sprawdź swoje miejsce w rankingu. Powodzenia.
https://wordwall.net/play/897/021/816



Zadanie 2.
Zagraj w grę: https://learningapps.org/watch?v=p4ati5sd520

17th, 18th March 2020

Subject: Are you home alone? - Czytamy tekst o insektach.

Cele lekcji: Poznam nazwy owadów, które można spotkać w domu - brrrr.
Dowiem się gdzie można znaleźć karaluchy, pająki i korniki. Czy jest dla nas jakiś ratunek?

Podręcznik strona 50: 
1. Przepisz do zeszytu nazwy zwierząt i przetłumacz je. Link do nagrania: https://link.do/laVno 
2. Przepisz do zeszytu i przetłumacz nowe słówka - Check these words. 
3. Dwa razy przeczytaj tekst. Nagranie: https://link.do/7SUnX
3. Zad. 3/51 - przepisz do zeszytu prawdziwe zdania.
4. Rozwiąż krzyżówkę w zeszycie ćwiczeń: 4/33


20th March 2020

Subject: My room. 

Cele lekcji: Przeczytam "prawie" idealny opis pokoju!
Utrwalę słowa związane z domem.
Wysłucham prawie idealnego opisu. Będę dobrze się bawił!

1. Gra - uzupełnianie luk.
Zanim zaczniesz grę, przypomnij sobie co znaczą słówka: in, on, next to, behind, in front of, between, some, any. Znasz je wszystkie? Do dzieła: Gra: My room Jeśli poprawnie wykonasz zadanie, otrzymasz hasło, wpisz je do zeszytu.

2. Szalona mieszkanka starego zamku w Anglii opisała swój pokój i przesyła Wam swoją wiadomość.
Wysłuchajcie starszej pani My room link ładuję się chwilkę, ale warto poczekać.

3. Wysłuchaj nagrania jeszcze raz i jeszcze raz. Spróbuj narysować ten pokój. Jeśli nie rozumiesz któregoś słowa, napisz w komentarzu.
Dla chętnych: zrób zdjęcie rysunku i poproś rodziców, żeby pomogli Ci wysłać do mnie mailem na adres sylwiagryc@tlen.pl.

Your pictures! 

23rd March 2020

Drodzy uczniowie, zapraszam do wypełnienia krótkiej ankiety 


24th March 2020, 25th March 2020

Subject: Ordinal numbers. Liczebniki porządkowe.

Cele lekcji: Dowiem się dlaczego, gdy podajemy datę w języku angielskim, dodajemy do liczby dwie literki.

Hmmm
O co chodzi z tymi liczebnikami porządkowymi?
Już wiesz, ze na każdej lekcji zadaję pytanie: What’s the date today?  
Chórem odpowiadacie: Seven January.
Ja kręcę głową, bo coś nie pasuje. Ktoś woła: SEVENTH.
I zgadza się. Po polsku też nie mówimy: „Siedem stycznia”, ale „Siódmy stycznia”.
Dziś „uporządkujemy” sobie wszystkie liczebniki porządkowe i nauczymy się je tworzyć.

A teraz zasady:
✍3 pierwsze liczebniki są wyjątkowe i należy nauczyć się ich na pamięć. 
Zawsze są poprzedzone przedimkiem określonym the

ZAPISZ W ZESZYCIE
1 one
the first
2 two
the second
3 three
the third
 👉Liczebniki porządkowe 4 do 19 tworzy się przez dodanie przyrostka -th do liczebników głównych (końcówka -ve jest zamieniana na -f)
WYBIERZ PIĘĆ LICZEBNIKÓW I ZAPISZ JE W ZESZYCIE
4 four
the fourth
5 five
the fifth !
7 seven
the seventh
9 nine
the ninth
11 eleven
the eleventh
12 twelve
the twelfth
15 fifteen
the fifteenth
19 nineteen
the nineteenth
👍 Liczebniki porządkowe pełnych dziesiątek tworzymy przez zastąpienie końcówki -y końcówką -i oraz dodanie samogłoski -e przed przyrostkiem -th
20 twenty
twentieth
30 thirty
thirtieth
👏 W liczebnikach porządkowych wielocyfrowych od 21 tylko ostatnia cyfra przybiera formę liczebnika porządkowego.
21 twenty one
twenty-first
22 twenty two
twenty-second
Otwórz podręcznik na stronie 53. Zadanie 3.

Wysłuchaj nagrania i powtórz po lektorze: NAGRANIE
link do nagrania: https://link.do/QmXFthttps://link.do/QmXFt


Zagraj w grę: GRA  Jeśli poprawnie rozwiążesz zadanie, otrzymasz hasło. Wpisz je do zeszytu.


25th March 2020

Subject: Self-Check 4.

Cele lekcji: Powtórzę i utrwalę: słownictwo związane z domem, konstrukcję there is, there are, przyimki miejsca. 
Nauczę się rozwiązywać test online!

Kliknij na link - jest tam próbna kartkówka, przygotowana na podstawie ćwiczeń z powtórzenia.
Spróbuj rozwiązać kartkówkę. Nie masz ograniczenia czasu, więc możesz spokojnie się zastanowić nad odpowiedziami.
POWODZENIA!

https://forms.gle/okcDePoWEjocNfND8



27th March 2020

Subject: There is, There are....

To nasza ostatnia lekcja w rozdziale 4. 
Dziś napiszemy kartkówkę online.

Pamiętaj, masz nieograniczony czas. Przeczytaj, pomyśl, zaznacz.

Postaraj się rozwiązać kartkówkę do poniedziałku.



Jeśli będziesz miał trudności, albo problemy, poproś rodziców, aby napisali do mnie: sylwiagryc@tlen.pl



30th March 2020

Subject: My family - words, words, words.


Cele: Poznam, a raczej przypomnę sobie słówka związane z rodziną.
Nauczę się opisywać kto jest kim :) w rodzinie.

1. Słowniczek. Podręcznik strona 57. Żeby ułatwić wam życie przetłumaczyłam wszystkie słówka.
Proponuję przepisać do zeszytu nowe słówka. Czyli sam/ sama zadecyduj, które słówko jest nowe, trudniejsze - przepisz je.


2. Zwróć uwagę na dwa zupełnie nowe słówka: nephew i niece. Czy rozumiesz kto to jest bratanek, albo siostrzenica? Jest to zadanie numer 1: Zapytaj starsze osoby o znaczenie tych słów, spróbuj w swojej rodzinie znaleźć czyjegoś bratanka, albo siostrzenicę :)

3. Jak mogę opisać swoją  rodzinę?

's

Kojarzycie jak pisze się McDonald's? Też ma 's na końcu. Chodzi o to, że restauracja jest czyja? 
Pana McDonalda. W ten sposób będziemy mówić o rodzinie. O mojej córce powiem:
Ann is Sylwia's daughter.
Sylwia is Ann's mum.
Ania jest Sylwii córką.
Sylwia jest Ani mamą.

Rozumiecie?
Wiem, to nie jest takie proste. Dlatego będziemy to ćwiczyć po powrocie do szkoły.

4. Teraz zapraszam do ćwiczeń. Kliknij na link, jeśli poprawnie rozwiążesz zadanie, otrzymasz hasło.

https://learningapps.org/watch?v=pckp4s85j20

5. Hasło wpisz tutaj: Ten link jednak nie działa.... Hmmm

Zapiszcie hasło w zeszycie i koniecznie przeczytajcie je swojej mamie :)

31st March (4a), 1st April 2020 (4b)

Subject: Happy April Fools Day!!!!


Zadanie 1. Znajdź w Internecie co to znaczy April Fools Day.

Zadanie 2.  Obejrzyj film. Film jest po angielsku. proponuje w ustawieniach włączyć automatyczne tłumaczenie na język polski.

Zadanie 3. Opowiedzcie rodzeństwu lub rodzicom o czym się dowiedzieliście oglądając film :)


FILM: https://www.youtube.com/watch?v=QE7HUkHdkW8



3rd April 2020

Subject: Character Adjectives. Przymiotniki opisujące charakter.


Cele lekcji: Poznam przymiotniki, dużo przymiotników! Nauczę się korzystać z fiszek ONLINE!
Jak fajnie się złożyło, że na języku polskim tez poznajecie przymiotniki :)

Podręcznik strona 59. Wiem, wszyscy patrzą na stronę 58 - na tekst o Flinstonach. Poczekajcie, w poniedziałek przeczytamy ten tekst. Dziś popatrzcie na stronę 59.

Zadanie 4. Popatrz na obrazki. Oto przymiotniki, których dziś się nauczymy. Zaczynamy od nagrania. Powtórz po lektorze słówka i postaraj się odgadnąć ich znaczenie po polsku.

Nagranie: https://link.do/WVBxE

A teraz czas na naukę. zapraszam do programu z fiszkami online:

https://quizlet.com/_89s8ul?x=1jqt&i=1fk4cz

Na stronie masz przygotowane fiszki z naszymi przymiotnikami.
Kliknij na fiszkę, zobaczysz tłumaczenie.

Na dole strony masz listę słówek, tłumaczenie i poprawną wymowę, po kliknięciu na głośniczek.

Na górze, po lewej stronie jest menu. Wybierz po kolei: Ucz się, Pisanie itd. (Te funkcje sa dostepne po zalogowaniu. Nie musicie się logować, poćwiczcie na grach.)
Potem wybierz sobie grę. Polecam grawitację :)

Jak Wam się podoba taka nauka?

Zadanie 5/59 - ułóż zdania z rozsypanych wyrazów i zapisz je w zeszycie.



6th April 2020

Subject: The Flintstones. We are reading a text.

Cele lekcji: Poznam ciekawe postacie z filmu Flintstonowie.

Podręcznik, strona 58.

Zanim zaczniemy czytać tekst, zapoznaj się ze słówkami z zielonej tabelki Check these words.
Żeby Wam odrobinę ułatwić życie, napisałam tłumaczenie tych słówek:

wear – nosić
skins – skóry
cute – słodki, uroczy
housework – prace w domu
noisy – hałaśliwy
club – maczuga
funny – zabawny
stone – kamień
bowling – gra w kręgle
golf – golf
billiards – bilard
serious – poważny
angry – zły na kogoś
lazy – leniwy
clever – sprytny
machines – maszyny
bark – szczekać
fair – jasny
qui et – cichy
silly – niemądry
drums – bębny
strong – silny
vacuum cleaner – odkurzacz


NIE PRZEPISUJ tych słówek.

Wysłuchaj nagrania i przeczytaj tekst.

NAGRANIE: https://link.do/aGPGM 

Zapraszam do zabawy. Ułóż słowa, aby powstały poprawne zdania:


Postaraj się zdobyć pierwsze miejsce w rankingu :)

7th April 2020 (4a) 8th April 2020 (4b)

Subject: Easter is coming!

Ułóż puzzle. Serio, serio!
Kliknij na link i postaraj się ułożyć obrazek, na którym umieszczone są słówka związane ze Świętami Wielkanocnymi. Zapisz te słówka w zeszycie.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0f651e511864


Zadanie dla chętnych: Narysuj kartkę świąteczną z napisem Happy Easter!

Jeśli Wasi rodzice znajdą chwilkę, zróbcie zdjęcie kartki i wyślijcie na mój adres: sylwiagryc@tlen.pl. Dopiszcie czy mogę umieścić zdjęcie na blogu :)

15th April 2020 (4b)

Jeśli jeszcze ktoś z Was nie zdążył wysłać do mnie kartki Happy Easter, jeszcze macie szansę na zdobycie "eleganckiej" oceny 😀

sylwiagryc@tlen.pl

17th April 2020

Subject: My day.

Cele: Poznam wyrażenia, dzięki którym opiszę swój dzień.

Podręcznik strona 60.
Spójrz na zadanie 4. Polecenie jest takie: Popatrz na rysunek dnia Kevina. Kółko podzielone jest na trzy części:
in the morning - rano
in the afternoon - po południu
in the evening - wieczorem
Pod kółkiem mamy listę wyrażeń. naszym zadaniem jest połączyć wyrażenia z numerkami na kółku.
get up early - wstawać rano
have dinner - jeść kolację
watch TV - oglądać telewizję
have lunch - jeść lunch, obiad
play computer games - tego nie muszę tłumaczyć....
have breakfast - jeść śniadanie
go to bed - iść spać
do homework - odrabiać lekcje
go to the fitness club - iść do klubu fitness
go to school - iść do szkoły
meet my friends - spotykać przyjaciół

Zadanie - połącz wyrażenia z numerkami i zapisz odpowiedzi w zeszycie, np. 1 - get up early

Zadanie - Przeczytaj mój opis dnia:
In the morning I get up early and I have breakfast. 
In the afternoon I meet my friends and I watch TV. 
In the evening I have dinner and I go to bed.

Zadanie - Wyobraź sobie, że nie ma korona wirusa, że nasz dzień wygląda normalnie. Na podstawie mojego opisu, napisz trzy zdania o swoim dniu.

Jeśli chcesz, abym sprawdziła Twoje zdania, poproś rodziców, żeby zrobili zdjęcie tej pracy domowej i wyślijcie na mój adres: sylwiagryc@tlen.pl


20th April 2020

Subject: My day.

Dzisiaj uzupełniamy zaległości i kończymy ostatnią lekcję.


21st April 2020 (4a) 

22nd April 2020 (4b)

Subject: Present Simple - positive sentences.


Cele: Dowiem się jak tworzyć zdania twierdzące w czasie Present Simple. 
Nauczę się kiedy do czasownika muszę dodać końcówkę -s, a kiedy -es.
Będę pracować na plakacie interaktywnym!
Zagram w grę!

Kliknij na link, poznaj tajemnice ukryte pod różnymi obrazkami. Wysłuchaj nagrania, zagraj w grę.



24th April 2020

Subject: Present Simple - Zdania twierdzące.


Dzisiaj utrwalimy ostatnią lekcję.
Nauczyliśmy się, że w trzeciej osobie liczby pojedynczej, czyli przy SHE/HE/IT do czasownika dodajemy -s lub -es.

I cook - she cooksI watch- he watches

Poćwiczmy dodawanie tych końcówek. Chodźmy do ćwiczeń, strona 38, zadanie 4.
Mamy tu czasowniki, które musimy podzielić na trzy grupy:
- tylko dodaję -s,
- dodaję -es,
- zabieram y i dodaję -ies.

Spróbujcie wykonać to ćwiczenie. jeśli nie pamiętacie zasad, zajrzyjcie do ostatniej lekcji, albo do książki - 1/60.
W poniedziałek umieszczę tu klucz i każdy będzie mógł sobie sprawdzić.

Zadanie 5. Musimy przeczytać zdanie i zastanowić się, czy dodaję końcówkę do czasownika, czy nie.
jak to zrobić? 
PAMIĘTAJ: dodaję przy She, He, It.
Zdanie 2. Martin = He - dodaję? tak. Co dodaję? czasownik kończy się na -sh - O.K., czyli dodaję -es.
Martin washes....
Przeczytaj i uzupełnij resztę zdań, wiem, że dasz radę. 

Zadanie 6. Jest ciut dłuższe... Damy radę? Damy.... 
Podpowiem Wam w trzecim punkcie. Zdanie jest takie: She and her brother - Ona i jej brat - Czyli która osoba? Oni - They - czyli nie dodaję końcówki.
Spróbujcie.

GOOD LUCK!

27th April 2020

Klucz odpowiedzi do zadań z ćwiczeń.

4/38
-s: starts, plays, gives, uses, works, visits, walks, gets, says, talks
-es: finishes, watches, does, teaches, washes, kisses
-ies: tidies, carries, studies, tries

5/38
2. lives
6. cycle
3. works
7.swims
4. drink
8. finish
5. go


6/38
1. gets up
8. goes
2. starts
9. has
3. catch
10. does
4. lasts
11. watches
5. start
12. plays
6. has
13.like
7. continuous
14. goes

Subject: My favourite singer.


Na dzisiejszą lekcję zapraszam TU:


Praca domowa jest na ostatnim slajdzie.

👍Do zobaczenia online:
Klasa 4a - 28.04., wtorek, godz. 11.30
Klasa 4b - 29.04, środa, godz. 9.00

Nasze lekcje online: 

Poniedziałek, 4 maja 2020:
4b - godzina 9.30
4a - godzina 10.30


5th May 2020 (4a)
6th May 2020 (4b)

Subject: Family riddles.

Dzisiaj pobawimy się w zgadywanki :) Na stronie 67 w podręczniku znajdują się zagadki związane z rodziną. 
1. Przeczytaj i spróbuj odgadnąć o kogo chodzi. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
2. Ułóż swoją zagadkę. Wiem, że dasz radę! Kilka zagadek odczytamy na lekcji online w piątek.

UWAGA! Zmiana godzin lekcji online!

Piątek, 8 maja 2020:
4a - godzina 8.30
4b - godzina 12.00




8th May 2020

Subject: Present Simple - questions and negatives. 


Czas Present Simple


+
?
-
I
play

Do

I
play
I
don’t
play
You
you
You
She
plays
Does
she
She
doesn’t
He
he
He
It
it
It
We
play
Do
we
We
don’t
You
you
You
They
they
They




12th May 2020 (4a)
13th May 2020 (4b)

Subject: Do/ does, don't doesn't.


Zapraszam do zabawy. Przygotowałam dla Ciebie gry, ale zanim zaczniesz zabawę, spójrz na tabelkę na górze. 
Kiedy używamy DOES, a kiedy DO?
Kiedy używamy DOESN"T, a kiedy DON"T?

Zagraj w gry kilka razy, postaraj się zrozumieć, która odpowiedź jest prawidłowa. 
Na rozwiązanie zadań pod linkami masz czas do piątku, 15 maja, do godziny 8.00.Powodzenia.

Kliknij na linki: 

20th May 2020

Subject: Revision of unit 5.

CZĘŚĆ 1.

Przepisz do zeszytu dni tygodnia i miesiące.






CZĘŚĆ 2.

Dzisiaj przygotujesz się do kartkówki, którą zapowiedziałam na piątek.

Oto link z próbną kartkówką. Jest tam 20 zdań. Pamiętaj, że próbną kartkówkę możesz powtórzyć kilka razy. 


Link do próbnej kartkówki: https://forms.gle/SLEarZKkXCZVwv6s9


27th May 2020

Subject: The animal kingdom. - Poznajemy zwierzęta. 


Podręcznik strona 69.

1. Przerysuj do zeszytu tabelkę i uzupełnij ją nazwami zwierząt ze strony 69. 
Przy każdym zwierzątku napisz tłumaczenie na język polski.

2. W ćwiczeniach uzupełnij krzyżówkę - zad. 1a/48.


Domestic Animals

(living on a farm) – domowe zwierzęta, które mieszkają na farmie

Wild animals – dzikie zwierzęta

Pets 

 (living in your house/ garden) – zwierzątka domowe, które mieszkają w domu lub w ogrodzie

 

 

 

 

 

 


See you on Friday.

29th May 2020

Online lesson.





1st of June 2020

Subject: Describing animals.






3rd JUNE 2020

Subject: I always help my mum.


Dzisiaj poznamy słówka, dzięki którym powiemy jak często coś robimy. Nazywają się one przysłówki częstotliwości. Oto te słówka, przepisz je do zeszytu:

always - zawsze
usually - zazwyczaj
often - często 
sometimes - czasami
never - nigdy
Postaraj się ich nauczyć. Zrób fiszki, kilka razy zagraj fiszkami. Jestem pewna, że szybko zapamiętasz ich znaczenie. 

Zasada jest taka, że w zdaniu słówka te występują przed czasownikiem.  Przepisz do zeszytu:

He always walks to school.
She never eats meat. 

Widzisz? walks - to czasownik, czyli always wstawiłam przed tym czasownikiem. Proste, nie?

Jest jeden wyjątek - czasownik BYĆ - słówka te będą po tym czasowniku. Przepisz do zeszytu:

I am always hungry.
She is sometimes friendly.

Praca domowa:
1. Ćwiczenia, strona 45, zadanie 3. Uzupełnij zdania tak, aby zdania były prawdziwe o Tobie. 
2. ćwiczenia strona 49, zadanie 6. - zwierzęta.

W piątek, 6 czerwca będzie kartkówka:zwierzęta strona 69, słówka zad. 4/71.

Słówka na kartkówkę macie w zeszycie przetłumaczone. Poniżej są zdjęcia z podręcznika.

                  




10th June 2020

Subject: Asking questions - zadajemy pytania. 


Zapamiętaj słówka, które pomogą nam tworzyć pytania. Zapisz w zeszycie:


Who

Kto

What

Co

When

Kiedy

Where

Gdzie

Why

Dlaczego

What time

O której godzinie

How

Jak

How many

Ile

How long

Jak długo

How often

Jak często




Wykonaj zadanie: przetłumacz pytania na język polski i połącz je z odpowiedziami. Odpowiedzi zapisz w zeszycie. 






19th of June

Subject: My birthday is in June. 





Komentarze

  1. Super. Bardzo lubię te lekcje języka angielskiego. Przyjemnie się uczyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajne ale chce już mieć lekcje normalnie w szkole.

    OdpowiedzUsuń
  3. mam pytanie odnośnie zadania 6/38
    czasownika last w czwartym zdaniu , dlaczego jest w trzeciej formie , skoro
    w zdaniu jest napisane , że their journey , bo nie rozumiem do końca
    Dziękuję Za Pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już tłumaczę. Their journey lasts- ich podróż trwa - czyli "to trwa" - "it lasts".
      Do czasownika last - trwać, musimy dodać "s", ponieważ zamiast "their journey" możemy wstawić "it". Myślę, że zmyliło nas tu słówko "their" - ich.

      Usuń
    2. Proszę pani co jest napisane z boku

      Usuń

Prześlij komentarz